3,2,1…..LICZBY

Troszkę mnie nie było… Praca nad projektem „Out of the box” pochłonęła mój czas i kreatywność 🙂 Ale wracam…

Liczby….

Kiedy wprowadzacie na zajęciach liczby 1-100? U mnie to zajęcia z zerówkami i klasami pierwszymi. Oczywiście liczymy z dziećmi do około 30 dużo szybciej, ale typowe zajęcia dotyczące liczb wprowadzam właśnie wtedy… Jak to robię? Oto moje 3 pomysły….

1. Wprowadzenie

Najpierw drukuję na papierze wizytówkowym napisy z liczbami oraz same liczby . Kartki laminuję , a liczby wycinam. Przyklejam rzep ( samoprzylepny zakupiony w 2 rolkach na allegro- bardzo przydatny 🙂 ) tak, żeby do napisu, można było przyczepić odpowiednią liczbę ->  liczby napisy liczby

Najpierw czytamy z dziećmi wszystkie liczby, tłumaczę końcówki „teen” oraz „ty”, po czym wysypuję kwadraciki z liczbami ( odwrócone na lewej stronie) i dzieci po kolei losują numerki, które muszą przyczepić w odpowiednie miejsce i z moją pomocą odczytać

 

2. Karty od Usborne

Karty są wspaniałą pomocą przy wprowadzaniu liczb ( przy dużej grupie polecam zakupić 2 lub 3 zestawy kart)

Karty mieszam, po czym rozdaję uczniom losowo . Każdy ma po około 3 karty na których musi poprawić pisakiem do tablic suchościeralnych dużą liczbę oraz napis.

 

Kiedy dzieci wykonają zadanie, muszą głośno przeczytać liczby, po czym zmazują je ( polecam mieć mokre chusteczki- żeby dobrze doczyścić karty. Na koniec układamy karty na środku po kolei. Kładę 0,a później dzieci na przemian głośno mówiąc , co kładą aż dojdziemy do 100.

3. Bingo

Kolejna zabawa to inspiracja z zakupów w pepco 🙂

Dzieci kolejno losują kuleczkę z liczbą, układają w odpowiednim miejscu i mówią na głos liczbę, którą wylosowały.   

Podobną maszynę można znaleźć na blogu -> https://peekabooenglish.wordpress.com/2015/08/08/nauczycielskie-gadzety-maszyna-losujaca/

Zajęcia 45 minutowe minęły nam bardzo szybko, a dzieci zachwycone <3

Jakie są Wasze ulubione pomysły na wprowadzenie liczb?

 

 

Leave a Reply

Required fields are marked*